
El dret d’accés a la informació pública permet a la ciutadania accedir a la informació que es troba en poder de l'Administració.
Aquest dret promou la transparència, la rendició de comptes i la participació ciutadana en la gestió pública.
La pot exercir qualsevol persona major de 16 anys, en interès propi o en nom i representació d'una entitat.
Es pot demanar tota la informació elaborada per l'Administració i la que aquesta té en el seu poder, sempre que no vulneri algun límit al dret d'accés a la informació o es doni alguna causa d'inadmissió prevista a la norma.
Exerceix el teu dret d'accés a la informació pública aquí
Al 2024
Es van rebre 6 peticions del dret d’accés:
- 8/1/2024 Es va rebre una sol·licitud d'accés a la informació pública a l'informe amb el pressupost, descripció de cada actuació i estat d'execució dels darrers 4 anys del departament de Urbanisme i Gestió Territorial. L'accés es va denegar de forma motivada. Consulta-ho aquí.
- 25/6/2024 Un regidor sol·licita una còpia de la denúncia presentada als Mossos per l'acte vandàlic a la piscina municipal. Se li va comunicar que, al final, no es va posar una denúncia, atès que no va ser un acte vandàlic, sinó una avaria.
- 23/10/2024 Es demana informació sobre una licitació. Es va redirigir la persona al perfil del contractant.
- 23/10/2024 Un regidor sol·licita veure l'expedient de la pista de Palol d'Onyar, se li va donar l'accés a través del gestor d'expedients.
- 30/10/2024 Una regidora sol·licita veure l'expedient de la pista de Palol d'Onyar, se li va donar l'accés a través del gestor d'expedients.
- 08/11/2024 Es demana les actes dels plens i de les juntes de govern. Es redirigeix a la persona a l'apartat web on surten totes.
Al 2023
Es van rebre 8 peticions del dret d’accés:
- 3 sobre Urbanisme
- 2 sobre Recursos Humans
- 1 sobre Organització Municipal
- 1 sobre Contractes
- 1 sobre animals.
A totes elles se’ls va contestar fent-los arribar la informació corresponent.