La bústia ètica és un canal de comunicació electrònica que facilita la participació ciutadana i que permet que qualsevol persona i/o personal de la corporació comuniqui conductes de l’Administració municipal que suposadament resultin contràries al dret o als principis i regles ètiques i de bon govern.

Per exemple, possibles casos de mala praxi com ara situacions de conflictes d'interessos, tràfic d'influències o manca de confidencialitat, entre altres.
Les comunicacions són anònimes i tenen garantia de confidencialitat.
Què no és la Bústia ètica?
No és un canal per formular queixes i suggeriments, per a les quals l’Ajuntament de Quart ja disposa d’un canal específic. Les queixes i suggeriments es poden tramitar de forma presencial o telemàtica a través del web municipal.
(El termini que té l'Ajuntament per resoldre queixes i suggeriments és de 3 mesos d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú).
Resultats de la gestió de la Bústia Ètica
El 2024 i el 2023 no es va rebre cap comunicació a la Bústia ètica.