El passat 19 de gener, a les 20.00 hores, es va celebrar la primera sessió ordinària del 2026 de l’Ajuntament de Quart.

 

En concret, es van aprovar els quatre punts de l'ordre del dia. A més es va donar compte de l'aprovació del Pla anual de control financer 2026.

 

Un dels punts aprovats va ser l'adhesió a l'Associació de Municipis i Entitats per l'Energia Pública (AMEP). Es tracta d'una associació sense ànim de lucre que desenvolupa accions i activitats per promoure la titularitat i la propietat pública de les xarxes de distribució d'energia elèctrica, impulsa iniciatives de debat tècnic, d'investigació i recerca sobre aquest objectiu, i elabora propostes de canvis de la normativa que regula el sistema elèctric.

Al municipi de Quart el compromís de la lluita contra l'emergència climàtica i l'impuls d'un model energètic just, sostenible i renovable es planteja com una necessitat ineludible. Per aquest motiu es va aprovar l'adhesió a aquesta associació que dona suport als municipis i administracions que volen encaminar-se cap aquesta fita i desenvolupar accions per impulsar una transició a un model energètic just, democràtic i sostenible.

 

També es van aprovar dos punts sobre modificacions del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM). Per una banda, l'aprovació provisional de la modificació núm. 02 al sector de Can Garolera i, per l'altra, l'aprovació incial de la modificació núm 04 al Polígon industrial "Pla de l'Illa" ubicat al nucli de Palol d'Onyar.

 

I, finalment, es va aprovar la sol·licitud al Pla de Serveis d'Assistència en Matèria de Gestió Forestal i Prevenció d'Incendis del Servei de Medi Ambient de la Diputació de Girona en la línia 3 destinada a l'actualització del projecte executiu d'obertura i manteniment de franges perimetrals de protecció per prevenir incendis en nuclis urbans i urbanitzacions. Amb aquest Pla es pretén actualitzar el projecte executiu del municipi de Quart aprovat el 2016 perquè concordi amb el pla de delimitació municipal modificat l'any 2021.