Des de l’Ajuntament de Quart endeguem per primera vegada els Pressupostos Participatius, un procés en què els veïns i veïnes del municipi podran decidir el destí de 15.000 euros del pressupost municipal de 2025.

 

Aquesta iniciativa, impulsada des de l’àrea de Participació ciutadana, té l’objectiu de fomentar la participació directa de la ciutadania, oferint-los l’oportunitat de presentar propostes d’inversió i triar quines són les més prioritàries per al municipi.

Aquest procés, al qual es destinaran 15.000 euros del pressupost municipal del capítol d’inversions del pressupost municipal de l’exercici econòmic 2025, compta amb el suport de la Diputació de Girona i amb la col·laboració la consultoria d’àmbit social La Malla d’Idees.

Amb aquesta iniciativa, volem implicar activament la ciutadania en la gestió municipal, donant veu als veïns i veïnes en la presa de decisions. Totes les persones residents, sense límit d’edat, estan convidades a participar tant en la presentació de propostes com en la votació, per contribuir a configurar el futur del municipi.

 

Per a més informació sobre els criteris de presentació de propostes, consulteu el web: https://quart-decidim.ddgi.cat/processes/pressupostosparticipatius2025 

 

 

Un procés amb cinc fases diferenciades

El procés es desenvoluparà en cinc fases diferenciades:

 

  • FASE 1: del 16 de setembr al 10 d'octubre

És la de presentació de propostes. Tots els veïns i veïnes, podran participar-hi. Les propostes es poden presentar de manera individual, en grup o a través d'associacions o col·lectius del municipi. Els canals per fer-ho seran presencialment a l’edifici de l’Ajuntament amb una butlleta que es farà arribar a les seves llars o bé assistint a les reunions participatives o al punt informatiu que s'instal·larà al mercat municipal el diumenge 22 de setembre.

 

Criteris de les propostes:

  • Ser inversions d'interès públic
  • Fer referència a temes de competència municipal
  • Ser tècnicament viables
  • Respectar el marc jurídic i legal
  • No contradir els plans municipals aprovats
  • No superar els 15.000€
  • Donar resposta a una necessitat del poble i no respondre a interessos personals ni particulars

 

Et pots tornar a descarregar el fulletó aquí

 

 

  • FASE 2: de l'11 d'octubre al 19 de desembre

En la segona fase, es farà una avaluació tècnica de les propostes recollides per determinar-ne la viabilitat i assegurar que compleixen els criteris establerts. Aquesta valoració garantirà que les propostes seleccionades puguin ser executades amb els recursos disponibles.

 

  • FASE 3: de l'1 al 20 de desembre

La tercera fase serà la de votació, que es durà a terme de l'1 al 20 de desembre. En aquesta fase, podran votar totes les persones empadronades a Quart que tinguin 16 anys o més, incloent-hi aquelles que compleixin els 16 anys durant el 2024. Aquesta votació permetrà que els veïns i veïnes decideixin quines propostes consideren més prioritàries per al municipi.

 

  • FASE 4: del 13 al 17 de gener 2025

Posteriorment, la quarta fase consistirà en la publicació dels resultats, on es faran públics els projectes guanyadors i seleccionats per a la seva execució, en funció dels vots obtinguts.

 

  • FASE 5: durant el 2025

Finalment, la cinquena fase serà la de seguiment i execució, on l'Ajuntament portarà a terme les inversions escollides pels ciutadans i ciutadanes. Aquesta fase inclourà el monitoratge de la implementació de les propostes fins que es materialitzin.

 

El seguiment del procés està garantit per la Comissió dels Pressupostos Participatius, un òrgan format per l’alcalde, el regidor de participació ciutadana, un representant de cada grup municipal amb representació al Ple, i un tècnic de participació externa amb veu però sense vot. Aquesta comissió vetllarà pel compliment de totes les fases, des de la metodologia fins a la recepció i execució de les propostes seleccionades.

 

 

Participa-hi aquí